کودکان

رشد کودک در سنین 8-9 سال

رشد کودک در سنین 8-9 سال:

پس از یک دوره رشد ذهنی آرام تر در حدود 8 سالگی، در سن 9 سالگی دوباره اتفاقات زیادی می افتد. اما اغلب کودکان به اندازه قبل با افکار و احساسات خود آشنا نیستند. مجله اینترنتی ضدایکس

این متن برای شما به عنوان یک بزرگسال در نظر گرفته شده است.

همه کودکان منحصر به فرد هستند و رشد متفاوتی دارند. با این حال، برخی از ویژگی ها وجود دارد که برای اکثر کودکان در یک گروه سنی رایج و معمولی است. اینها در اینجا توضیح داده شده است.

سرعت رشد در دوره های مختلف

رشد در دوره‌های مختلف با سرعت‌های متفاوتی پیش می‌رود و می‌تواند از کودکی به کودک دیگر، حتی بین خواهر و برادر، بسیار متفاوت باشد. حتی اگر کودکان هم سن و سال به فواصل مختلف رسیده باشند، معمولاً با گذشت زمان یکنواخت می شود.

در ارتباط با یک دوره رشد جدید، کودک ممکن است گاهی مضطرب شود، خلق و خوی خود را تغییر دهد و بیش از گذشته به نزدیکی یا توجه نیاز داشته باشد.

شرایط و رویدادهای فردی وجود دارد که می تواند بر چگونگی رشد کودک چه در کوتاه مدت و چه در بلند مدت تأثیر بگذارد.

آنچه کودک احساس می کند

بعد از اینکه کودکان در حدود 6 سالگی بیقرارتر و شدیدتر شدند، اغلب در 8 سالگی کمی آرام تر می شود. برخی از کودکان کمی درونگراتر و رویاپردازتر می شوند. آنها همچنین ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشند تا گاهی اوقات تنها باشند.

گاهی می‌خواهد از پس خودش بربیاید و گاهی کوچک باشد

مانند قبل، کودک می تواند به سرعت بین تمایل به مراقبت از خود به کوچک بودن و نیاز به کمک تغییر کند. به مرزهای شخصی کودک و حق تفکر و احساس به شیوه خود احترام بگذارید. اما ممکن است کودک نیاز داشته باشد که در مورد افکار خود با یک بزرگسال صحبت کند. سعی کنید بفهمید کودک چه زمانی می خواهد در آرامش باشد و چه زمانی می خواهد صحبت کند یا به نوعی به حمایت شما نیاز دارد.

کودک ممکن است گهگاه احساس کوچکی کند و هیچ فرصتی برای تأثیرگذاری نداشته باشد. احساس تنهایی در کودکان به خصوص در سن 9 سالگی رایج است.

دوستان مهم ترند اما کودک به لحظاتی با شما نیاز دارد

بسیاری از کودکان هنوز به سرعت خلق و خو و احساس خود را تغییر می دهند. یک لحظه ممکن است کودک بخواهد نزدیک باشد و نیاز داشته باشد تا لحظه ای دیگر بخواهد خودش را تامین کند.

اکنون دوستان، مدرسه و سایر فعالیت های خارج از خانواده اهمیت فزاینده ای پیدا می کنند. اما حتی اگر کودک به طور ناگهانی نیاز بیشتری به حضور بیشتر با دوستان داشته باشد، به شما به عنوان والدین نیز نیاز دارد. مهم است که وقتی کودک به شما نیاز دارد، آنجا باشید.

بسیاری از کودکان هنوز نیاز زیادی به صمیمیت دارند. حتی اگر تماس با شما به عنوان والدین دیگر به اندازه فیزیکی نباشد، کودک نیاز به لحظات آرام با والدین دارد.

9 سالگی مرحله جدیدی از بلوغ است

اکنون کودک وارد دوره جدیدی از بلوغ می شود. اما ممکن است مانند زمانی که کودک شش ساله بود متوجه آن نشوید. کودک ممکن است دور شود و احساس یا فکرش را نشان ندهد یا نگوید.

ترس از چیزهای مختلف

همچنین ترس کودکان از تاریکی و ترس از تنها ماندن رایج است. کودکی که چندین سال در اتاق خودش می خوابد ممکن است ناگهان بخواهد در تخت والدین بخوابد. چنین ترس هایی در اولین سال تحصیلی کودک رایج است و تقریباً همیشه خود به خود از بین می رود.

معمولاً نیازی به کمک گرفتن ندارید، حتی اگر نگران رفتار کودک باشید. ترس ها اغلب می گذرند و بخشی از رشد کودک هستند. اما به خاطر داشته باشید که کودک واقعاً می ترسد و این راهی برای نزاع یا جلب توجه نیست.

اگر کودک در مورد انجام کارها نگران است، مهم است که تأیید کند که این احساس دشوار است. اما کودک در جرأت انجام کارهایی که احساس ترس می کند نیز به حمایت نیاز دارد، در غیر این صورت ممکن است از چیزهای بیشتری بترسد. مهم است که از کودک حمایت کنید.

اکنون تفکر منطقی در حال تکامل است. این بدان معناست که در میان چیزهای دیگر، کودک می تواند واقع بینانه تر به واقعیت نگاه کند.

کودک متوجه می شود که والدین هم جنبه خوب و هم بد دارند و نمی توانند همه چیز را بدانند. این می تواند منجر به پرسش و بحث بیشتر کودکان شود و شاید در مورد اتفاقاتی که در مدرسه و در اوقات فراغتشان می افتد چیزهای زیادی نگویند.

کودک اغلب به خطرات فکر می کند

وقتی کودک بیشتر و بیشتر دنیای بیرون از خانواده را کشف می کند، همچنین متوجه می شود که ممکن است خطراتی وجود داشته باشد که خانواده نتواند از کودک محافظت کند.

یکی از راه‌هایی که کودکان برای کنترل ناشناخته‌ها تلاش می‌کنند این است که یک رفتار را بارها و دقیقاً به همان روش تکرار کنند. مثلاً می‌تواند روی درزهای سنگفرش پیاده‌رو راه نرود یا نخواسته چیزها، حتی زباله‌ها را دور بریزد. اکثر کودکان این نوع رفتار را دارند. اغلب بر زندگی روزمره تأثیر چندانی نمی گذارد، اما می تواند منجر به برخی درگیری ها شود.

این بخشی از توسعه است و معمولاً پس از چند ماه خود به خود از بین می رود. به آن توجه کنید، اما سعی کنید آن را نادیده بگیرید.

فکر کردن به مرگ و سایر سوالات بزرگ رایج است

در سن 9 سالگی، بسیاری دوباره به سؤالات بزرگ زندگی فکر می کنند و می خواهند بفهمند. معمولاً کودک به چیزهایی مانند مرگ و زندگی، سلامتی و بیماری، عشق و نفرت، تاریخ و آینده فکر می کند. بسیاری از کودکان 9 ساله در حال پرورش هستند و گاهی اوقات مضطرب و افسرده می شوند.

خواندن  عفونت در کودکان

درک تفاوت ها

اکنون طبقه بندی چیزها و مرتب کردن آنها به ترتیب اندازه آسان تر شده است. این می تواند در مورد درک تفاوت بین قاره، کشور، شهر و منطقه باشد. یا اینکه بفهمیم سگ پودل نوعی سگ است، اما همه سگ ها پودل نیستند.

در این سن، کودکان می توانند شروع به درک کنند که مجموع آنها یکسان است، صرف نظر از اینکه قسمت های مختلف چقدر بزرگ هستند. به عنوان مثال، کودک ممکن است بفهمد که یک لیوان بلند و باریک حاوی همان مقدار مایع است که یک لیوان کم و پهن دارد، حتی اگر اینطور به نظر نرسد. کودک همچنین می تواند درک کند که شما زمانی کودک بوده اید، حتی اگر اکنون بالغ شده اید. همچنین کودکان معمولاً وقتی به یک نتیجه یا راه حلی برای یک مشکل می‌رسند، می‌توانند نحوه تفکر خود را توصیف کنند.

اکنون کودکان چیزها و زمینه های پیچیده تری را درک می کنند و هر چه بزرگتر و بالغ تر می شوند باید بیشتر و بیشتر درگیر شوند. کودکان در این سن باید بدانند که تغییراتی مانند جابجایی یا جدایی در حال رخ دادن است . به کودک توضیح دهید که چرا و چگونه خواهد بود.

کودکان باید بدانند، سوال بپرسند و واکنش نشان دهند. بزرگسالان باید مراقب احساسات و سوالاتی باشند که پیش می آید.

توانایی های رایج کودکان در این سن

برای کودکان 8 تا 9 ساله معمول است که این کار را انجام دهند:

  • نسبت به انتقاد حساس هستند.
  • می تواند بفهمد که چگونه چیزها را یاد بگیرد و برای یادگیری خود برنامه ریزی کند.
  • صبر بیشتری می کند و می تواند منتظر فرصت های بهتر باشد. به عنوان مثال، کودکان می توانند منتظر بمانند تا از شما چیزی بپرسند اگر روحیه بدی دارید یا در صورت عصبانیت آنها را از زدن منع کنند.
  • شروع به درک این موضوع می کند که نمی توانند با افکار خود بر همه چیز تأثیر بگذارند.
  • علاقه مند به بزرگسالی بودن چیست، بزرگسالان چگونه و چه کاری انجام می دهند. مقایسه می کند که چگونه زندگی بزرگسالان در خانواده های مختلف و در نقاط مختلف جهان متفاوت است.
  • علاقه مند به مطالعه، تماشای برنامه های تلویزیونی و در صورت امکان اینترنت هستند.
  • فکر کنید که قوانین مهم هستند و به آنها احترام گذاشته می شود. مثلاً ممکن است قبل از ورود به اتاق درب کودک را بکوبید.
  • راحت لباس پوشیدن و انجام بازی های فانتزی را انجام می دهند.
  • فکر می کند رازها مهم هستند. می تواند بخشی از تعلق به یک گروه باشد. بچه ها دوست دارند از زبان های مخفی یا علائمی استفاده کنند که همه نمی توانند بخوانند یا کلوپ های مخفی تشکیل دهند.
  • با هم بازی و تمرین کنید. هر چیزی که کودک را به حرکت وا می دارد خوب است.
  • اجازه دهید کودک ورزش های مختلف را امتحان کند. اما فعالیت های زیادی نداشته باشید.
  • منظور از حق بر بدن خود را توضیح دهید. توضيح دهيد كه لمس كردن كودك از طريق جنسي توسط بزرگسال و يا دست زدن ديگران به او به گونه اي كه كودك نمي خواهد اشتباه است.

خوب است که کودک در خانه مسئولیت پذیر باشد

خوب است که بچه ها در زندگی روزمره خانواده کمک کنند و مسئولیت پذیر باشند.

کودکان باید احساس کنند که بخشی از زمینه ای هستند که در آن مورد نیاز هستند. خوب است کودک نقش یا وظیفه خاصی در خانه داشته باشد، کاری که می تواند از انجام آن احساس غرور کند.

یادآوری روزهای گشت و گذار، میوه، کیف های بدنسازی، زمان تناسب اندام، پیگیری کلیدها و یافتن آدرس مناسب برای کودک می تواند دشوار باشد. اما توانایی انجام چنین کارهایی اعتماد به نفس را تقویت می کند و باعث می شود که کودک بهتر بتواند همه چیز را در زندگی اش مدیریت کند. خوب است که با یک مسئولیت شروع کنید و سپس زمانی که جواب داد، آن را بیشتر گسترش دهید تا کودک احساس کند موفق شده است.

اکنون بسیاری از کودکان می توانند آزادانه تر در جامعه حرکت کنند.

چگونه کودک در مورد خود فکر می کند

قبل از 8 سالگی، کودکان اغلب خود را بر اساس ظاهرشان و کارهایی که می توانند انجام دهند، توصیف می کنند. به عنوان مثال “من می توانم سریع بدوم و موهای مجعد داشته باشم”. در سن 8 سالگی، کودکان همچنین شروع به توصیف خود می کنند بر اساس اینکه چگونه هستند: “من شجاع هستم” یا “من خجالتی هستم”.

در این سن، کودکان همچنین می توانند درک کنند که شما می توانید همزمان به چندین روش مختلف باشید و همزمان چندین احساس متناقض داشته باشید. شما می توانید هم شجاع و هم ترسیده باشید، هم غمگین و هم خوشحال، و می توانید از دست کسی عصبانی باشید، اما همچنان آن شخص را دوست داشته باشید.

بیشتر از خودش انتقاد می کند

کودکان در این سن نیز بیشتر از جنبه هایی از خود آگاه می شوند که کمتر دوست دارند. اما به جای اینکه مثل قبل بدشانسی را سرزنش کنند اگر کاری از دستشان برنمی آید، بیشتر تقصیر را به گردن خود می اندازند. اگر کودک اغلب می شنود که در ریاضیات، خواندن، بازی کردن فوتبال و غیره بد است، پس از مدتی برای کودک آسان است که از تلاش برای کنار آمدن با این چالش ها دست بردارد.

در سن 9 سالگی، بچه ها شروع به آگاهی می کنند که چگونه به نظر می رسند و دیگران در مورد آنها چه فکر می کنند. برای بسیاری، از جمله موارد دیگر، لباس و ظاهر آنها اهمیت بیشتری پیدا می کند.

 خود را با دیگران در مدرسه مقایسه می کنند

در مدرسه، کودکان فرصت های زیادی برای مقایسه خود با دیگران به دست می آورند و همچنین درک می کنند که در نحوه انجام وظایف مختلف کودکان تفاوت هایی وجود دارد. اکثر کودکان با اعتماد به نفس و عزت نفس رفت و آمد می کنند. گاهی احساس خوبی دارند و محبوبیت دارند، گاهی نه. درک کودک از خود رشد می کند و بسیاری از کودکان نسبت به خود انتقاد بیشتری می کنند، به خصوص اگر کودک احساس کند که در حال شکست است یا به نوعی متفاوت است.

خواندن  اسهال در کودکان

نحوه رفتار کودک با دیگران – رشد اجتماعی

بازی با دوستان برای رشد اجتماعی کودکان مهم است.  بودن با دیگران،به  کودکان ای امکان را می دهد که یاد بگیرند توجه نشان دهند، تعارضات را حل کنند و بازی کنند.

همانطور که کودک بالغ می شود، مهم است که هم در مورد آن صحبت کنید و هم نشان دهید که همه افراد، چه کودکان و چه بزرگسالان، متفاوت فکر می کنند. . اصلا باید این طور باشد.

کودک باید به طور فزاینده ای درگیر شود. از کودک در مورد تجربیات، نظرات و پیشنهادات بپرسید و به آنها احترام بگذارید و آنها را در نظر بگیرید.

آموزش در مدرسه

در مدرسه، کودک زندگی اجتماعی خود را در خارج از خانواده دارد. در حالی که خانه و خانواده امنیت را تامین می کنند، کودک مشغول توسعه روابط خود با همسالان است.

زمان در مدرسه با دوستان برای کودکان بسیار مهم است تا بتوانند قوانینی را که هنگام گذراندن وقت با دیگران اعمال می شود، بیاموزند. آنها یاد می گیرند که دیگران را در نظر بگیرند، منتظر نوبت خود باشند، با دیگران همکاری کنند و مسئولیت اعمال خود را بر عهده بگیرند. همچنین در این سن است که کودکان درک خود را از درست و نادرست شکل می دهند.

قراردادها و قوانین

کودکان در این سن معمولاً توافق نامه ها و ترجیحاً قراردادهای کتبی را دوست دارند که امضای آنها چیزی ارزشمند در نظر گرفته شود. اگر بتوانید در خانواده کنار هم بنشینید و درباره مسائلی که همه را تحت تاثیر قرار می دهد صحبت کنید، خوب است. راحت تر است که به چیزی که نوشته شده است و می توانید به آن مراجعه کنید، هم به عنوان یک کودک و هم به عنوان والدین، پایبند باشید. برای کودکان، شنیدن این که کسی به پیشنهادات آنها گوش می دهد و همچنین یاد می گیرند که خواسته ها و خواسته های دیگران را در نظر بگیرند، بسیار ارزشمند است.

غلایق کودکان در این سن

  • موسیقی اغلب به بخش مهمی از زندگی تبدیل می شود، هم برای اجرا و هم برای گوش دادن.
  • عدالت هم بین دوستان و هم در خانواده مهم است.
  • حیوانات خانگی هنوز هم مهم هستند، اما بسیاری از مردم آرزوی داشتن حیوان خانگی خود را دارند اما شرایط نگهداری آن را ندارند.
  • کودک می خواهد احساس بهتری نسبت به بزرگسالان داشته باشد، مثلاً با قرار دادن خود در معرض معماهای “حل نشدنی”.
  • بسیاری از کودکان به چیزها و پدیده هایی علاقه مند هستند که می توانند غیرعادی و کمی عجیب باشند. به عنوان مثال، با فضا، دایناسورها، جادوها و داستان های تخیلی هیجان انگیز است.

نکاتی در مورد کارهایی که می توانید انجام دهید

در اینجا چند نکته در مورد اینکه چه چیزی در این سن می تواند سرگرم کننده باشد آورده شده است:

  • کودک را به برقراری ارتباط و بازی با دوستان تشویق کنید. به کاری که با هم انجام می دهند علاقه مند باشید.
  • مطمئن شوید که زمان و فضایی برای کودک وجود دارد تا تنها باشد، بخواند، رویاپردازی کند یا تکالیف را در آرامش انجام دهد. اجازه دهید کودک برای انجام هیچ کاری وقت داشته باشد و برای بازی رایگان جایی که بتواند برای تمام تخیل خود راهی پیدا کند. برای کودکان خوب نیست که زمان زیادی رزرو کنند. این می تواند منجر به استرس بیش از حد شود که می تواند برای رشد کودک مضر باشد.
  • به کودک اجازه دهید انواع مختلف برنامه های تلویزیونی را تماشا کند که دانشی در مورد دنیای بزرگسالان ارائه می دهد. بر این اساس می توانید بحث های سرگرم کننده و خوبی داشته باشید. با خیال راحت با هم تماشا کنید.
  • بگذارید کودک نشان دهد که چه چیزی و چه چیزی می تواند. این می تواند برای مثال تمیز کردن اتاق، مرتب کردن تخت یا کمک به آشپزی باشد.
  • اجازه دهید کودک بخشی از انجمنی باشد که در آن بتواند رشد کند و در چیزی بهتر شود. این می تواند فوتبال، تئاتر، شطرنج، اسب سواری یا هر چیزی که کودک فکر می کند سرگرم کننده است.
  • گاهی اوقات می توان از کودکانی که خواهر و برادر کوچکتر دارند مراقبت کرد بدون اینکه مسئولیت کامل به آنها داده شود.

زبان و ارتباطات

رشد زبان نیز اکنون کمی آرامتر از هفت سال اول کودک است. کودک هر چه بیشتر یاد بگیرد که با زبان صحبت کند در بحث کردن بهتر می شود. کودکانی که بیش از یک زبان یاد می‌گیرند با درک اینکه زبان‌ها به روش‌های مختلف ساختار یافته‌اند و چندین صدا زبانی را یاد می‌گیرند، از آن سود می‌برند.

این که کودک بهتر بفهمد زبان چگونه کار می کند را می توان در طنز احساس کرد. این می تواند از شوخی و مدفوع تا شوخی و شوخی بیشتر بر اساس موقعیت های کمیک در زندگی روزمره توسعه یابد.

زمانی که کودکان در خواندن و نوشتن مشکل دارند

مشکلات خواندن و نوشتن اغلب در این سن تشخیص داده می شود. چنین مشکلاتی به ندرت به این معنی است که کودک در حافظه و درک مشکل دارد. همچنین بسیار معمول است که آنها در چیز دیگری خوب باشند.

رسانه های مختلف

تصورات متفاوتی در مورد تأثیر صفحه نمایش های مختلف مانند رایانه، تلویزیون، تبلت و تلفن همراه بر کودکان وجود دارد. مهم است که زمان جلوی نمایشگر جایگزین زمانی که شما با هم هستید، یا زمانی که کودک مجاز به حرکت و بازی در فضای باز است را نگیرد. بسیاری از برنامه‌های ویدیویی، بازی‌های ویدیویی و بازی‌های رایانه‌ای که با سن و توانایی کودک تطبیق داده می‌شوند، می‌توانند سرگرم‌کننده و خوب به عنوان یادگیری باشند، اما نباید تنها راهی باشند که کودک چیزها را یاد می‌گیرد.

شما به عنوان یک والدین حدودی را در اطراف خود تعیین می کنید و به کودکان یاد می دهید که با رسانه های مختلف کار کنند. شما برای فرزندتان تصمیماتی می گیرید که فکر می کنید بهترین هستند. یک توصیه کلی این است که از افراط و تفریط اجتناب کنید. هرگز اجازه ندهید کودک به صفحه نمایش نزدیک شود، می تواند باعث حقارت کودکان دیگر شود. دسترسی نامحدود کودکان به صفحه نمایش مضر است و با سایر فعالیت های مهم رقابت می کند.

خواندن  وقتی بچه های کوچک جیغ می زنند

به این فکر کنید که فکر می کنید فرزندتان به اندازه کافی بالغ است تا انجام دهد. ممکن است بین کودکان هم سن متفاوت باشد. آنچه کودک باید به دنبال آن باشد را در شخصیت او تطبیق دهید. با خیال راحت با کودک تماشا کنید، در مورد آنچه می بینید و تجربه می کنید صحبت کنید. همیشه برای کودک خوب است که شما با آنچه که او تماشا می کند یا بازی می کند آشنا باشید. شما یا یک خواهر یا برادر بزرگتر ممکن است نیاز داشته باشید که با بازی آشنا شوید و در صورت نیاز به کودک کمک کنید.

ممکن است لازم باشد زمان صفحه نمایش را محدود کنید. استفاده بیش از حد از صفحه نمایش قبل از خواب اغلب منجر به خواب ضعیف‌تر می‌شود . می‌توانید زمان را به روشی واضح محدود کنید، برای مثال، زنگ هشدار را تنظیم کنید تا کودک بتواند بازی و لحظه فعلی را به پایان برساند. با گفتن “اکنون فقط پنج دقیقه باقی مانده است” به کودک کمک کنید تا کار را تمام کند. همچنین به کودک احساس زمان می دهد.

به کودکان اجازه ندهید فیلم های بزرگسالان را تماشا کنند یا بازی های خشونت آمیز انجام دهند. برنامه های خبری برای بزرگسالان نیز می تواند حاوی خشونت باشد. هنگامی که کودک برنامه های خبری مناسب برای کودکان را تماشا می کند، عضو شوید تا بتوانید به سوالات و افکار او پاسخ دهید. صدای ناخوشایند پس زمینه را خاموش کنید.

به این فکر کنید که وقتی با فرزندتان هستید چگونه از رسانه ها استفاده می کنید. کودکان مانند بزرگسالان انجام می دهند.

از آنجایی که دوستان در این سن برای کودکان مهم هستند، بسیاری از آنها از طریق تلفن همراه یا رایانه با یکدیگر چت می کنند. مهم این است که در مورد اینکه چه چیزی و چگونه به یکدیگر بنویسید، و اگر کسی که مطمئن نیستید برای شما نامه می نویسد، چه کاری باید انجام دهید، صحبت کنید. شما به عنوان والدین، با پیگیری مکالمات فرزندتان در این سن از او محافظت می کنید.

رایج است که کودکان می توانند و انجام دهند

در این سن معمولاً کودک این کار را انجام می دهد:

  • بیشتر بدانید که چگونه از نمادها استفاده می شود، به عنوان مثال که کبوتر سفید نه تنها یک پرنده است، بلکه نماد صلح و خیر است.
  • زبان بدن، لحن صدا را می فهمد و بهتر به نظر می رسد. می تواند مطالبی را که به روش های دیگری غیر از کلمات بیان می شود بخواند و استفاده کند.
  • اغراق ها، کم بیان ها و کنایه ها را بهتر درک کنید.
  • کلمات و حقایق را جمع آوری و یادداشت می کند.
  • شعر و وبلاگ می نویسد. می تواند در مورد زندگی و اخلاق باشد، به عنوان مثال در مورد طبیعت و رویدادهای جهان خارج.
  • هنگام صحبت یا نوشتن با بهترین، از زبان مخفی استفاده می کند.

نکاتی در مورد کارهای سرگرم کننده برای انجام با هم

در اینجا چند نکته در مورد اینکه چه چیزی در این سن می تواند سرگرم کننده باشد آورده شده است:

  • با هم افسانه ها و داستان ها را بخوانید و اختراع کنید.
  • با هم تلویزیون تماشا کنید. صحبت در مورد آنچه دیده اید می تواند آموزنده باشد. اجازه دهید کودک تجربه خود را داشته باشد و تفسیر خود را انجام دهد.
  • با کودک بازی های رایانه ای انجام دهید و در مورد آنچه در بازی اتفاق می افتد صحبت کنید.
  • از دوران کودکی شما یا افراد مسن تر به ما بگویید. بسیاری از کودکان علاقه مند هستند که در گذشته چگونه بوده و در آن زمان کودکان چگونه زندگی می کردند.

بدن و نحوه حرکت کودک

بدن بدون دویدن یا توقف با سرعت ثابتی رشد می کند و کودک کنترل بیشتری بر حرکات خود پیدا می کند. هر دو حرکت بزرگتر و کوچکتر بهتر می شوند. قلب و ریه ها قوی تر هستند. کودک پایدارتر و قوی تر می شود.

در این سن معمولاً کودکان گرسنه تر می شوند و بیشتر غذا می خورند.

قد کودکان می تواند دو سه سانتی متر با هم متفاوت باشد. قد بلندتر یا کوتاه‌تر از همسن و سال‌های دیگر ممکن است سخت باشد.

اکنون پسران و دختران به طور کلی به یک اندازه قوی، بادوام هستند و به همان اندازه تحرک خوبی دارند. پسرها معمولاً کمی دیرتر از دخترها به بلوغ می رسند، اما تفاوت بین کودکان مختلف بیشتر از تفاوت بین پسران و دختران است.

اکثریت قریب به اتفاق کودکانی که از نظر نحوه حرکت دیر رشد می کنند، در نهایت به عقب خواهند رسید. می تواند به تمرین حرکات مختلفی که کودک با آنها مشکل دارد، کمک کند. این می تواند شامل بستن بند کفش، دوچرخه سواری یا بستن دکمه باشد.

در این سن کودک از بدن و جنسیت خود آگاه است.

مهم است که به کودک اجازه حرکت داده شود

باید به کودک اجازه داده شود که آزادانه بازی کند. مهم است که هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی احساس خوبی داشته باشید. کودک نیاز زیادی به حرکت دارد، از جمله به دلیل نحوه رشد و تغییر بدن. بی حرکت نشستن در مدرسه و جلوی نمایشگرهای مختلف به این معنی است که کودک باید بتواند حرکت کند.

علائم اولیه بلوغ

کودکانی که والدین ژنتیکی آنها بلوغ زودرس داشته اند، احتمالا زود به بلوغ می رسند. برخی از کودکان ممکن است علائم بلوغ را در 8 تا 9 سالگی نشان دهند. یک نشانه مطمئن که کودک در سن بلوغ است این است که در درازمدت شروع به رشد سریع می کند.

اگر کودک شروع به بلوغ کند، بدن و ظاهر تغییر می کند. اگر هیچ دوستی شروع به تجربه تغییرات مشابه نکرده باشد، ممکن است کودک احساس سردرگمی، تنهایی و متفاوت کند. کودک ممکن است قبل از اینکه فرصتی برای عادت کردن به بدن جدید خود داشته باشد احساس دست و پا چلفتی و ناامنی کند.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
19 − 14 =


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا